سروري در گفت‌وگو با فارس:
سروري در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

پرويز سروري‌ عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس‌ با تأكيد بر اينكه هر روز شاهد عمق جنايات بيشتري در بحرين هستيم، اظهار داشت: كشتار و قتل‌عام مسلمانان در بحرين به سفارش آمريكايي‌ها و توسط آل‌خليفه و آل‌سعود انجام مي‌شود.

وي با اظهار تعجب از سكوت ‌رسانه‌هاي غربي در اين خصوص‌ خاطرنشان كرد: سكوت غيراخلاقي ‌رسانه‌هاي غربي و منطقه‌اي ‌بسيار مشكوك و قابل توجه است چرا‌كه حتي رسانه‌هايي كه مبادرت به بازگويي و پخش اخبار قيام مردمي مصر، تونس، ليبي و يمن ‌كرده‌اند، از ارائه خبرهاي نسل‌كشي در بحرين خودداري مي‌كنند.

* كشتار شيعه و سني بي‌دفاع، آخرين ميخ‌ها بر تابوت پوسيده ليبرال دموكراسي غرب است

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مردم بحرين را ساكن ‌فراموشخانه غربي‌ها خواند و افزود: مثل آنكه كشورهاي غربي، ديگر كشوري به نام بحرين را نمي‌شناسند و به نوعي شاهد بي‌اعتنايي به جنايت و نسل‌كشي كه در بحرين وجود دارد، هستيم.

سروري با اشاره به تصميم آمريكايي‌ها و غربي‌ها براي جلوگيري از رشد و گسترش جريان قيام مردم بحرين‌ تصريح كرد: اين تلاش‌ها آخرين ميخ‌هايي است كه بر تابوت پوسيده ليبرال دموكراسي غرب نواخته مي‌شود؛ همان‌هايي كه مدعي دموكراسي، حقوق بشر و انتخابات هستند، امروزه به كوچكترين درخواست مردم بي‌اعتنايي مي‌كنند.

* غرب در ازاي دادن حق رأي به بحريني‌ها، به آنها گلوله‌هاي آتشين را هديه مي‌كند

وي داشتن يك رأي براي يك نفر را كمترين مطالبه ملت بحرين دانست و افزود: اينكه هر فرد يك رأي داشته باشد و تعيين سرنوشت جامعه توسط خود مردم انجام شود، كف دموكراسي و نظام مردم‌سالاري به اصطلاح غربي است كه متأسفانه كشتار و قتل با گلوله‌هاي سرخ و آتشين نصيب آنها مي‌شود.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس معتقد است‌ كه جنايات هولناك آل‌سعود در سايه نگاه مشوقانه آمريكايي‌ها صورت مي‌گيرد، در‌حالي‌كه ابتدائي‌ترين قوانين حقوق بشر ‌در عربستان رعايت نمي‌شود و حتي زنان در آنجا حق رأي ندارند و آناني كه حق رأي يافته‌اند، صرفا بايد در يك محدوده تعيين شده حركت كنند.

سروري گفت: ‌اخباري كه از اطراف مي‌رسد، حاكي از عمق جنايت ضدبشري است كه توسط مأمورين بحريني وآل سعود صورت مي‌گيرد.

* سكوت نهادهاي حقوق بشر از كشتار اسفبار زنان و كودكان بحريني بسيار تأسف‌برانگيز است

وي نسل‌كشي در بحرين را به حدي شرم‌آور خواند كه كمتر در تاريخ مي‌توان يافت و تأكيد كرد كه وضعيت زنان و كودكاني كه در بحرين توسط نيروهاي نظامي بحريني و وهابيون آل‌سعود مورد هتك حرمت قرار مي‌گيرند و يا دستگير، بازداشت و شهيد مي‌شوند، بسيار اسفناك است.

نماينده مردم تهران در مجلس‌ واكنش سازمان‌هاي مدافع حقوق بشر، نهادهاي حامي زنان و كودكان به حوادث بحرين را تعجب‌برانگيز و مشكوك خواند و افزود: فاجعه بشري بحرين در حالي اتفاق مي‌افتد كه دنيا هيچ صدايي از اين مدعيان حقوق بشر نمي‌شنود و همگي مُهر سكوت بر لب زده‌اند.

سروري گفت: غربي‌ها در دفاع از يك زن ايراني مجرم و قاتل كه ‌در حق همسرش خيانت كرده و او را مي‌كشد و هنوز هم حكمش جاري نشده است، ‌با راه‌اندازي هياهو و نصب عكس چند متري او در پارلمان ايتاليا، تا‌ تصويب قطعنامه و تهديد پيش مي‌روند، در‌حالي‌كه زنان و كودكان بحريني در اسارت و شنكجه آل‌خليفه و آل‌سعود مظلومانه مورد جسارت قرار گرفته و به شهادت مي‌رسند، اما آنها مُهر سكوت بر لب زده‌اند.

* ‌حقوق بشر غربي شامل افرادي است كه نفت را به غرب سرازير كند

وي ‌اظهار داشت: بايد بپذيريم كه غربي‌ها هر‌ آنچه در جهت منافعشان باشد، به عنوان حقوق آزادي و دموكراسي و حقوق بشر‌ مي‌دانند والا ديگر بشري نمي‌بينند كه بخواهند براي آنها حقوقي قائل شوند.

اين نماينده مجلس از اتخاذ معيارهاي ‌دوگانه غرب در منطقه ليبي و بحرين‌ انتقاد كرد‌ و افزود: غربي‌ها براي حفظ منافع خود در ليبي به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه با آنچه در بحرين انجام مي‌دهند، كاملا متضاد بوده و اين نشان از نگاه نفتي آمريكا و غرب به تحولات منطقه است.

سروري ‌شخصيت قذافي‌ را نامتعادل خواند و تصريح كرد: تلاش غربي‌ها براي مديريت وضعيت فعلي به دست آوردن منافع در اين كشور است، به همين دليل حكومتي كه گرايش بيشتري به غرب داشته باشد را هدايت و حمايت كرد تا در لواي قيام مردم ليبي منافعشان تأمين شود.

* ليبي خارج از اراده غرب و قذافي است

وي اوضاع ليبي را خارج از دست غربي‌ها دانست و تصريح كرد: نيروهاي انقلابي مردمي با راه‌اندازي جريان مخالف و در دست‌گرفتن قدرت، بعضي از شهرها را از دست نيروهاي قذافي خارج كردند.

نماينده مردم تهران در مجلس با متفاوت خواندن اوضاع بحرين نسبت به ليبي توضيح داد: در بحرين حكومت صددرصد تابع آمريكايي‌ها بوده و نوكر دست‌نشانده آنها آل‌‌سعود ‌در اين كشور به راحتي حكومت مي‌كند و همراه با آل‌خليفه اين گوش به فرمان‌‌‌هاي بي‌جيره و مواجب غربي‌ها، در پي كشتار مردم هستند.

سروري ادامه داد: ضرورتي ندارد تا غرب در بحرين دست به اقدام خاصي بزند تا حكومتي را ايجاد كند، آنها نيازي به حكومت جديد ندارند زيرا هر چه مورد خواسته و نياز غرب است، توسط آل‌سعود و آل‌خليفه اجرا مي‌شود.

وي با طرح اين پرسش كه كدام حكومت تا اين اندازه به آمريكايي‌ها امتياز داده كه حدود يك ‌سوم از خاك كشورش را تحت اختيار آنها قرار دهد؟ افزود: بحرين محل زندگي آمريكايي‌ها و مكان استقرار پادگان‌هاي آنهاست، آل‌سعود در آنجا ارتش پياده كرده و به همين دليل شاهد اقدام‌ ضدحقوق‌بشري در بحرين هستيم كه صداي غرب، آمريكا و سازمان‌هاي بين‌المللي مرتبط هم در اين راستا شنيده نمي‌شود.

* بازي با آتش دامن آمريكا و آل سعود را خواهد گرفت

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: پيش‌بيني آمريكايي‌ها تا آخرين روز سال 57 در ايران اين بود كه رژيم طاغوت سقوط نمي‌كند كه دقيقا اين تحليل و برنامه‌ريزي غربي‌ها نيز در بحرين اتفاق خواهد افتاد.

سروري با تأكيد بر اينكه آمريكا و آل‌سعود بدانند بازي با آتش‌ دامن آنها را خواهد گرفت، خاطرنشان كرد: مردم بحرين ننشستند كه آمريكايي‌ها براي آنها با تعيين حاكم به ملت معترض بگويند كه چه كار كنند؛ انجام جنايات فجيع و قتل‌عام بحريني‌ها توسط آل‌سعود آرزوي آمريكايي‌هاست كه سكوت پيشه كرده‌اند.

وي با تصريح و اطمينان بر پيروزي مردم بحرين در خيزش و جنبش جهادي‌ افزود: ملت انقلابي بحرين اعم از شيعه و سني حتي اگر در اين رابطه هزينه و شهداي زيادي را متحمل شوند، آن را خواهند پرداخت زيرا سنت الهي دلالت بر اين دارد ‌و در آينده اتفاقاتي به وجود خواهد آمد كه خارج از اراده قدرت‌هاي ظالمانه است.

* ايران وجدان خفته انساني سازمان كنفرانس اسلامي را بيدار خواهد كرد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به كوتاهي سازمان كنفرانس اسلامي در قبال فاجعه انساني بحرين‌ گفت: وجدان سازمان كنفرانس اسلامي درباره اين كوتاهي چه پاسخي خواهد داد؟ اساس شكل‌گيري كنفرانس اسلامي براي ايجاد تعامل بين كشورهاي اسلامي و جلوگيري از اجحاف و ظلم به مردم مسلمان است.

سروري اضافه كرد: اگر امروز سازمان كنفرانس اسلامي تحرك نداشته باشد، پس چه زماني مي‌خوهد از اين ظرفيت‌ها استفاده كند؟

وي با انتقاد از سكوت رضايت‌مند و تأييدكننده اتحاديه عرب در قبال كشتار مردم بي‌دفاع منطقه به ويژه بحرين‌ اظهار داشت: اتحاديه عرب با اين همه اداعاي پرطمطراق، مطالب تكراري و ديكته‌شده ديگران را مي‌خواند كه اين، به معني مهر سكوت بر لبان اين اتحاديه و بي‌اعتنايي نسبت به اين مسائل يعني موضع‌گيري در جهت منافع غرب است.

اين نماينده مجلس توقع امروزه ملت‌هاي مسلمان جهان از سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب و مجامع اسلامي را تحرك بيشتر ‌در قضاياي اخير منطقه به خصوص بحرين دانست و تصريح كرد: اين سازمان، ديگر اتحاديه‌ها و مجامع اجازه ندهند كشورهاي اسلامي در آتشي كه غربي‌ها مي‌خواهند بيفروزند، بسوزند. هم‌اكنون سازمان كنفرانس اسلامي مي‌‌تواند نقش مؤثري در تحقق مطالبات واقعي مردم و جلوگيري از روند بسيار خطرناكي كه براي منطقه بوجود مي‌آيد، داشته باشد.

* ‌‌ايران فعالانه از مسلمانان مظلوم منطقه حمايت مي‌كند

به اعتقاد سروري، ديپلماسي فعال رسمي، پارلماني و عمومي جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند نقش بسيار سازنده‌اي در تحرك منطقه براي دفاع از مردم مسلمان مظلوم منطقه ايفا كند.

اين نماينده در پايان با يادآوري اقدامات لازم جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه‌ خاطر‌نشان كرد: ما مي‌توانيم اين اقدامات را به ابعاد وسيع‌تري گسترش داده و مطالبه مردم ما نيز از دستگاه‌هاي ديپلماسي كشور اين است كه با انگيزه بيشتر نقش تاريخي و رسالت عيان و مبرم انقلابي خود را به نحو شايسته‌تري انجام دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: