رضايي: در سال جهاد اقتصادي
رضايي: در سال جهاد اقتصادي
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع دبيران كميسيون‌ها و معاونت‌هاي ‌دبيرخانه مجمع ‌با بيان اينكه آينده‌اي روشن با توسعه‌اي هويت محور سرآهنگ چشم‌انداز كشور قرار دارد، گفت: كشور در دوره‌هاي گوناگون مسيري را طي كرده كه علاوه بركسب توفيقات، اشكالاتي را هم در بر داشته است، از اين‌رو مقام معظم رهبري، تحول فرهنگي- اقتصادي را در رأس حركت كشور قرار داده‌اند.

وي با بيان اينكه در سال 90 هم بايد موانع را پشت سر بگذاريم و پيشرفت كنيم، افزود: براي رسيدن به اين هدف بايد به روش‌هاي تازه‌اي بينديشيم كه محور اين روش‌ها نگاه جهادي است، زيرا جهاد اقتصادي از يك‌سو بايد ناظر بر اهداف و از سوي ديگر بايد برطرف كننده موانع باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه براي دستيابي به اهداف جهاد اقتصادي با موانعي روبرو هستيم، ادامه داد: اولين مانع، تفسيرهاي غلط از مفاهيم اسلامي در اقتصاد و جامعه است و مفاهيمي چون زهد، ثروت و عدالت بايد باز تعريف شود چرا‌كه تاكنون برداشت‌هاي نادرستي از آنها در جامعه ترويج داده شده است، بطوريكه تفسيرهاي استعماري و يا ماركسيستي از آنها در جامعه ما بوجود آمد و موجب گريز و فرار مردم از تلاش و توليد شد.

رضايي با انتقاد از شيوه‌هاي كليشه‌اي بانك جهاني اظهار داشت: بايد شيوه اقتصاد كشور را تغيير دهيم چرا‌كه با روش‌ها و دستورالعمل‌هاي بانك جهاني و الگوهاي غربي و صندوق بين المللي پول به جايي نرسيديم.

وي با بيان اينكه نامگذاري سال 1390 در چارچوب الگوي اسلامي پيشرفت مطرح شده است، افزود: مقام معظم رهبري بر اساس عمل به تكليف و كار كارشناسي، سال 90 را سال جهاد اقتصادي نامگذاري كردند كه اين ادبيات با پيشرفت در ايران سازگار است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در حال معماري آينده ايران است، اضافه كرد: تدبير رهبري در نامگذاري امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي فراتر از خنثي كردن تهديدهاست.

رضايي ادامه داد: كساني كه فكر مي‌كنند اين شعار براي رياضت كشي مطرح شد، اشتباه مي كنند، چراكه اين شعار براي جهش اقتصادي است و به همين دليل دولت امسال بايد توجه خود را به توليد ملي و اشتغال و بالا بردن درآمد خانوارها بگذارد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان افزود: دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت در ابعاد مختلف، از مخاطبين "‌جهاد اقتصادي‌ " محسوب مي‌شود، لذا بايد با تمام وجود به اين حركت جهادي كمك كنيم‌.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: