عضو كميسيون بودجه شوراي شهر در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
عضو كميسيون بودجه شوراي شهر در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

پروين احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، درباره ساخت و ساز‌هاي دره اوين واقع در منطقه يك شهرداري تهران كه از سوي اعضاي شورا غيرمجاز خوانده شد ولي بعد از مدتي اعضاي شورا و شهردار تهران نظر خود را در اين‌باره تغيير داده و آن را مجاز اعلام كردند، اظهار داشت: ساخت و سازهاي غيرمجاز در نقاطي مانند دره اوين نخستين و آخرين و ساخت و ساز غير مجاز در تهران نخواهد بود.

وي با بيان اينكه در بيشتر مناطق تهران شاهد فروش تراكم‌ و ساخت و سازهاي غيرمجاز هستيم، تصريح كرد: اعتقاد ندارم شهروندي كه از اقشار متوسط يا ضعيف جامعه است بايد مرتكب تخلف شود ولي گاهي تخلف‌هاي ناچيز آنها به چشم مي‌آيد و حكم تخريب آنها صادر مي‌شود، در عين حال فريادشان نيز به جايي نمي‌رسد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: موردي را سراغ دارم كه يك فرد را براي تخلفي كه انجام داده بود جريمه كردند اما بعد از مدتي رأي به تخريب دادند؛ با اين حال چگونه در پروژه‌هاي بزرگ، شهرداري تهران خودش را مبرا و مانند تونل توحيد فرافكني مي‌كند.

وي خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي دستگاه‌هاي نظارتي بالا دست بايد فعال شوند؛ در منطقه يك ساخت و سازهاي غيرمجاز به شدت در حال انجام است به گونه‌اي كه حتي مي‌توان گفت شكلي از رقابت را به خود گرفته است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: در منطقه 2 نيز وضعيت به همين شكل است ولي وقتي به عنوان شوراي شهر معترض مي‌شويم فقط پست‌هاي مديريتي افراد را تغيير مي‌دهند،‌ مدير و شهرداري كه تغيير مي‌كند ديگر مسئول اتفاقات گذشته در منطقه و پست قبلي خود نيست در صورتي كه آن فرد از زير بار مسئوليت شانه خالي كرده است.

وي تصريح كرد: در قالب مناطق شهرداري تهران، ساخت و سازهاي بسياري به صورت غيرمجاز انجام مي‌شود كه در مناطق يك و 2 اين اتفاق بيشتر رخ مي‌دهد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با بي‌توجهي‌هاي شهرداري تهران به تذكرات اعضاي شورا و وقوع اين تخلفات در سطح شهر، آينده اين شهر چه خواهد شد؟ اظهار داشت: در اين باره بسيار نگران هستم؛‌ نمونه اين نوع مديريت شهرداري كه به نوعي "شهرفروشي " انجام مي‌شد در چند دوره قبل تجربه كرده‌ايم كه در نهايت منجر به عزل شهردار اسبق شد، در حال حاضر نيز شاهد تكرار آن تجربه در مديريت فعلي شهرداري هستيم.

وي تأكيد كرد: اگر اعضاي شورا امر نظارت خود را به صورت دقيق انجام مي‌دادند اين اتفاق‌ها رخ نمي‌داد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران به يكي ديگر از نگراني‌هاي اعضاي شوراي شهر اشاره و خاطرنشان كرد: يكي ديگر از نگراني‌هاي كنوني شوراي شهر بي اطلاعي از ميزان بدهي‌هاي شهرداري تهران است.

وي با بيان اينكه بدهكار بودن شهرداري به مردم يا پيمانكاران شهر را با چالش روبرو خواهد كرد، اظهار داشت: ميزان بدهكاري‌هاي شهرداري‌ به مردم و پيمانكاران، همچنين تراكم‌هاي سياري كه در اختيار مردم است مشخص نيست و اين موارد آينده شهر را با مشكل روبرو مي‌كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: تراكم‌هاي غير مجاز و سيار تراكمي است كه به مردم فروخته شده اما براي آن پلاك ثبتي تعريف نشده است؛ اين موارد از ديگر مواردي است كه تعداد بسياري از اعضاي شوراي شهر را نگران كرده است.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه در چنين شرايطي مردم و آينده شهر آسيب مي‌بينند، تصريح كرد: متأسفانه يك دستگاه عريض و طويل براي تعريف و تمجيدها در امور شهر به راه مي‌اندازند غافل از اينكه نواقص و مشكلات، در آينده خود را نشان مي‌دهد در حالي كه براي آيندگان جوابي نداريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: