وزير خارجه سريلانكا در گفت‌وگو با فارس:
وزير خارجه سريلانكا در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

«‌پيريس» وزير امور خارجه سريلانكا در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، به روابط خوب كلمبو - تهران اشاره كرد و ايران را كشوري قدرتمند با تمدني بزرگ خواند كه نقش پيشرويي در منطقه ايفا مي‌‌كند.
وي نهمين نشست وزراي مجمع گفت‌وگوي همكاري آسيايي در تهران را مفيد و سازنده خواند و اظهار داشت: به نقش پويا و فعال ايران در مجمع گفت‌وگوي همكاري آسيايي ACD مطمئن هستيم.
وزير خارجه سريلانكا با بيان اينكه در نشست تهران درباره موضوعات و مسائل كنوني در آسيا و راه‌حل مشكلات بحث و تبادل‌نظر شد، خاطرنشان كرد: برگزاري چنين نشست‌هايي در همگرايي بين كشورهاي آسيايي از اهميت بالايي برخوردار است.
پيريس درباره تشكيل اتحاديه آسيايي، به تنوع فرهنگي در آسيا اشاره كرد و در عين حال گفت: ما ارزش‌هاي مشتركي داريم كه بر پايه آن مي‌توانيم براي تشكيل اتحاديه آسيايي در آينده هدفگذاري كنيم.
نهمين نشست وزراي مجمع گفت‌وگوي همكاري آسيايي Asia Cooperation Dialogue با حضور مقاماتي از 31 كشور عضو از جمله حدود 14 وزير خارجه 17 و 18 آبان ماه با موضوع «به سوي همگرايي و يكپارچگي آسيايي: ارتقاي پيشرفت، صلح و عدالت» در تهران برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: