خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور سابق آمريكا و مسئول آغاز جنگ عليه عراق و جنايت در اين كشور، به افشاي نقش س
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور سابق آمريكا و مسئول آغاز جنگ عليه عراق و جنايت در اين كشور، به افشاي نقش س
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بر اساس اين گزارش، بوش در اظهاراتي جديد اعلام كرد كه شاهزاده "بندر بن سلطان " كه سفير عربستان در آمريكا بود و طي 20 سال مرد شماره يك رياض در واشنگتن بشمار مي‌آمد او را براي آغاز جنگ عراق ترغيب كرده است.
بوش كه بندر بن سلطان را دوست صميمي خود از همان ابتداي تصدي پست رياست‌جمهوري در آمريكا توصيف مي‌كند، مي‌گويد: شاهزاده بندر به دفتر من در كاخ سفيد آمد و گفت كه همپيمانان واشنگتن در خاورميانه از آمريكا مي‌خواهند كه تصميم مشخصي درباره عراق بگيرد.
وي براي توجيه جنايات كاخ سفيد طي جنگ عراق، تاكيد كرد: در حالي كه ملت‌هاي عرب بشدت با دخالت آمريكا در امور عراق مخالف بودند، اما سران دولت‌هاي عربي در خفا و بطور پنهاني وي را براي آغاز جنگ عراق تشويق و تاييد مي‌كردند كه عراق داراي سلاح‌هاي كشتار جمعي است.
از سوي ديگر چندي پيش با افشاي اسنادي مربوط به سال 2001 و زمان آغاز رياست جمهوري جورج دبليو بوش،مشخص شد كه جنگ عراق مدت‌ها قبل از آغاز آن و در بدو به قدرت رسيدن بوش طراحي شده بود و وجود سلاح‌هاي غيرمتعارف در عراق صرفا يك بهانه بوده است. 
 بر اساس اين گزارش در حالي كه دولت بوش با ادعاي همكاري صدام با تروريست‌ها و داشتن سلاح‌هاي كشتار جمعي در سال 2003 به اين كشور حمله كرده است، افشاي اسناي مربوط به سال 2001 و زمان آغاز رياست جمهوري جورج دبليو بوش، نشان مي‌دهد كه جنگ عراق مدت‌ها قبل از آغاز آن و در بدو به قدرت رسيدن بوش طراحي شده است.
اين اسناد از سوي يكي از نهادهاي غيردولتي آمريكا به نام "آرشيوهاي امنيت ملي " وابسته به دانشگاه واشنگتن افشا شد. اسناد مذكور مكاتبات بين مقامات بلندپايه دولت جورج بوش در سال 2001 را منعكس مي‌كند و نشان مي دهد كه جنگ عراق از سال 2001 در دستور كار دولت جنگ طلب بوش بوده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: