در ادامه مرحله اول رزمايش صورت گرفت؛
در ادامه مرحله اول رزمايش صورت گرفت؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اميرحميد ارژنگي سخنگوي رزمايش سراسري مدافعان آسمان ولايت3 با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در اين رزمايش در خصوص اقدامات صورت گرفته در مرحله اول رزمايش گفت: در اين مرحله ديده‌بان‌هاي بصري هوايي مستقر در سراسر كشور اعم از ديده‌بان‌هاي ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج در مناطق تعيين شده گسترش يافته و مستقر شدند.

ارژنگي افزود: اين نيروهاي ديده باني شامل هزاران نفر بوده كه در لايه‌هاي مختلف و در طول بيش از هفت هزار كيلومتر از خطوط مرزي كشور بر اساس ويژگي‌هاي جغرافيايي مناطق جانمايي شده و وظيفه ارسال اطلاعات درباره وضعيت هر شي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرنده در آسمان جمهوري اسلامي ايران را به مراكز كنترل منطقه‌اي و در نهايت شبكه يكپارچه فرماندهي و كنترل پدافندي را بر عهده دارند.

وي همچنين با اشاره به برخي آمار ثبت شده در مرحله اول اين رزمايش گفت: كل مسيرهاي كشف شده در طرح پروازي در سراسر كشور هزار و 612 مورد مسيرهاي كشف شده ناشناس خارج از مرزها 194 مورد مسيرهاي ناشناس داخلي 4 مورد و كل گزارشات دريافتي داخلي كشور كه از شبكه ديده‌باني به مركز فرماندهي منتقل شده هزار و 971 مورد بوده است.

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 ادامه داد:‌ همچنين كل گزارشات سايت‌هاي شناسايي 152 مورد بود و سه مورد نيز آماده باش به هواپيماهاي مستقر در مناطق پدافندي جهت رهگيري هواپيماي متجاوز داشتيم كه توسط چند فروند از هواپيماها به طور كامل در مسيرهاي مورد نظر انجام شد.

ارژنگي در پايان هماهنگي ميان يگان‌هاي پدافندي نيروهاي مسلح در اين رزمايش را مثبت ارزيابي كرد و افزود: مجموعه راداري كشور به عنوان چشم‌هاي بيدار پدافند هوايي در سراسر مرزها و نقاط مختلف هرگونه تحرك در آسمان جمهوري اسلامي را به دقت رصد مي‌كنند.
انتهاي پيام/ك


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: