معاون فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت‌و‌گو با فارس:
معاون فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت‌و‌گو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حجت الاسلام والمسلمين احمد زادهوش، معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار آئين و انديشه باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه تاكيد مقام معظم رهبري درمورد اسلام منهاي روحانيت نشان مي‌دهد، دشمن با پيگيري خواسته‌ خود در جداسازي مردم از روحانيت تلاش مي‌كند، اذعان داشت: دشمن به طور مستقيم نمي‌تواند مردم را از باورهاي ديني و اعتقادي نسبت به اصل اسلام جدا كند، ولي با دست زدن به روش آسانتر سعي در جدا‌نمودن روحانيت از مردم است.
وي ادامه داد: طبيعتاً اگر اين اتفاق بيفتد، اسلام‌شناسي به دست كساني خواهد افتاد كه با برداشت‌هاي غربي، غيراصيل و غيرواقعي،اسلام آمريكايي را به مردم معرفي خواهند كرد.
مدير مسئول مجله «پيام زن» با بيان اينكه گستره حضور روحانيت در جامعه نسبت به قبل از پيروزي انقلاب تفاوت بسياري پيدا كرده است، خاطرنشان كرد: قبل از پيروزي انقلاب، مساجد پايگاه مردمي، مذهبي و مراجعات توده مردم بود؛ ولي امروز حضور هزاران نفر روحانيت در پادگان‌هاي نظامي، ادارات، كارخانجات، واحد‌هاي آموزشي، دبيرستان‌ها، دانشگاه‌ها و دانشكده‌ها، صدا و سيما، نيروي انتظامي ارتباط تنگاتنگ خويش با مردم را حفظ كرده و گسترش داده است.
وي افزود: حفظ جايگاه مساجد مورد دغدغه مديران حوزه علميه و رهبر معظم انقلاب بوده، بنابراين با تدابيري كه انديشيده شده، به زودي بنا است كه يك تحول جدي در امر اداره و مديريت مساجد اتفاق بيفتد .
مدير مسئول مجله «سلام بچه‌ها» در خصوص مرزبندي دشمن در جهت معرفي آخوند سياسي و غير سياسي اظهار داشت: اگر يك روحاني وارد عرصه سياست، حريم نظام جمهوري اسلامي شد، دشمن او را آخوند دولتي معرفي كرده و او را حقوق بگير دولت مي‌داند؛ با مرزبندي بين روحانيت بي‌تفاوت و روحانيتي كه مدافع ارزش‌هاي نظام است، اين آفات را در جامعه تسري مي‌دهد.
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم درمورد اقدامات انجام شده در دفتر تبليغات اسلامي براي مبارزه با عرفان‌هاي كاذب و كليساي خانگي بيان داشت: خوشبختانه كارهاي خوبي در دفتر تبليغات اسلامي و هم برخي ديگر از متوليان و مديران فرهنگي و تبليغي از مدتها قبل انجام شده كه با رصد كردن اين جريانات و شناسايي مناطق آسيب‌پذير؛ دوره‌هاي آموزشي فشرده كارگاهي را تدوين كردند.
وي ادامه داد: حدود 4 هزار نفر از اساتيد مختلف دانشگاه‌ها و دبيران مدارس آموزش هاي لازم در جهت شناخت و نقد وهابيت، معرفي و نقد عرفان‌هاي كاذب و نوظهور، شناسايي و نقد صوفي‌گري را كسب كرده كه اين دوره‌ها اكنون نيز ادامه دارد.
حجت‌الاسلام زادهوش با اشاره به فعاليت زيرزميني بهائيت در جذب نيروي انساني طي دو سال گذشته در ايران، اظهار داشت: بهائيت توسط استعمار غرب در ايران مورد حمايت قرار گرفت،به خاطر حمايت‌هاي كلان از طرف آمريكا و اسرائيل كه متوجه اين فرقه منحرف بود؛ در ايران مورد محبوبيت قرار گرفت.
وي افزود: در نهايت با شناسايي سرشاخه ‌آن پايگاه‌هاي زيرزميني به طور كامل متوقف شد؛ همين امر منجر شد از حدود 2 سال پيش به اين طرف آنها دعوت و تبليغات خودشان را علني‌تر كنند، رهبر معظم انقلاب با رصد اين موضوع هشدارهاي لازم را به حوزويان، مبلغين و مردم دادند كه متوجه اين هجمه آمريكايي و اسرائيلي باشند.
مدير مسئول مجله «پوپك» با بيان اينكه هنوز در حوزه‌هاي تفسيري و نظريه پردازي‌ها در مورد عموم قرآن به اندازه كافي براي ارايه در جهان اسلامي در حوزه‌هاي علميه اقدامات تخصصي صورت نگرفته است، گفت: در خصوص فلسفه و كلام براي مواجهه با كساني كه مسلمان نيستند؛ كساني كه معتقد به آموزه‌هاي وحياني نيستند، مي‌توان مدد گرفت، طبيعي است كه يك مبلغ ديني اگر مسلح فلسفه باشد، خيلي راحت‌ مي‌تواند؛ مباني ديني را ترويج كند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: